Söka jobb

Denna drupal modul ligger som ett sandbox projekt på drupal.org, du hittar den här

Avsikten är att visa hur lätt man kan integrera emot arbetsförmedlingens platsbanksystem.

This is for demo purpose only
Using site email as user
100

Danderyds Sjukhus AB

7115358
Delad tjänst som kontaktssk/sjuksköterska
Läs mer
avdelning 61, Kirurg- och urologkliniken


Sjukvård

Söker du ett arbete med omväxlande arbetsuppgifter? Varför inte söka vår tjänst med ett delat uppdrag som kontaktsjuksköterska/sjuksköterska på avdelning 61?

Avdelning 61 ingår i kirurg- och urologkliniken vars verksamhet är uppdelad i fyra vårdavdelningar, mottagningsverksamhet samt centraloperation. På avdelning 61 har vi huvudansvar för utredning, behandling och vård av patienter med sjukdomar i den nedre delen av magtarmkanalen som t. ex inflammation i tarmfickor, blindtarmsinflammation, tarmvred samt cancer i tjocktarm eller ändtarm.




Arbetsuppgifter:
Avdelning 61 bedriver både akut och elektiv slutenvård. Avdelningen har i dagsläget 21 vårdplatser. Vi arbetar enligt ERAS omvårdnadsprogram och är världsledande med studiebesök från många länder. Vi arbetar i parvård vilket innebär att sjuksköterska och undersköterska jobbar i ett team med sin grupp av patienter tillsammans med en ansvarig läkare. På avdelningen finns stöd i form av egna anställda farmaceuter, stomisjuksköterska, vårdsamordnare, ERAS- sjuksköterska och Stockholms enda Nurse Practitioner.

Som kontaktsjuksköterska ansvarar du tillsammans med ytterligare en kontaktsjuksköterska för kontinuiteten genom vårdkedjan för patienter med cancerdiagnos. Arbetet innebär att i ett tidigt skede etablera kontakt och vara tillgänglig för patienter och anhöriga. Fokus ligger på psykosocialt omhändertagande och att vara ”spindeln i nätet”. I uppdraget ingår även att bevaka ledtider så att patienten får rätt vård inom rimlig tid, delta i olika multidisciplinära konferenser, initiera och delta i utvecklings- och forskningsarbete.

För att du ska trivas hos oss och komma in i arbetet på bästa sätt erbjuder vi en individuellt anpassad inskolning efter dina behov.

Kvalifikationer:
Legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet från liknande verksamheter inom kirurgi/onkologi. Adekvat utbildning som kontaktsjuksköterska är ett önskemål.


Personliga egenskaper:
Som person har du en god samarbetsförmåga, är flexibel och strukturerad. Du är positiv och tycker om att arbeta i team. Vår verksamhet är ständigt under utveckling och vi söker dig som är utvecklingsinriktad och gillar utmaningar.

Övrig information:
Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan!


Danderyds sjukhus är ett av landets största akutsjukhus. Hos oss arbetar drygt 3700 medarbetare. I vårt uppdrag ingår utbildning, klinisk forskning och utveckling, bland annat i samarbete med Karolinska Institutet. Det viktigaste för oss är att våra patienter känner sig trygga och säkra och får bästa möjliga vård och behandling. Det målet arbetar vi mot varje dag – tillsammans.
Läs mer om oss på www.ds.se
Läs annons
Tillsvidare
Heltid
tillsvidare tillsvidare
Individuell lönesättning
DS-17-60242
2017-04-30T00:00:00+02:00
100

Uniflex Sverige AB

7115357
HR chef
Läs mer
Jobbeskrivning
Vi söker nu en HR-chef till en av våra kunder med kontor i Gamla Stan och huvudkontor i Uppsala.

Kund företaget är en värdegrundsstyrd organisation för egenanställda i Europa. De är den aktör som organiserar flest egenanställda i Sverige, 2016 omsatte de 1 miljard. Kund företaget befinner sig på en ny expansiv marknad och du hamnar rakt i centrum av den stora förändring av arbetsmarknaden som pågår just nu. Egenanställning innebär att en fysisk person kan fakturera utan att ha företag. Det möjliggörs genom att man såsom egenanställd genom att ansluta sig till Frilans Finans får en reglerad rätt att upphandla om uppdrag för Frilans Finans räkning och i normalfallet sedan anställds av Frilans Finans för att utföra uppdraget. Våra egenanställda har behov av att skicka en faktura, inte starta ett företag. Som egenanställd delar man på en revisor, en ekonomichef och en HR ansvarig.

Som HR chef ansvar du för ca 16 000 egenanställda. Du arbetar med att utveckla, leda, planera och följa upp HR arbetet för de egenanställda. Kundföretaget önskar att betoningen blir på utveckling, då branschen ännu är ung och till stor del saknar strukturer för ett systematiskt HR arbete. Stort fokus kommer ligga på att skapa hållbara och effektiva rutiner och sturkturer, även att arbeta med efterlevnad av lagar och regler men lika mycket med mjuka frågor som kompetensutveckling och hälsa. Du bör vara en god strateg då våra egenanställdas arbetsliv skall appliceras i en komplex kontext med såväl politiska, ekonomiska, marknads som legala perspektiv. Organisationen har även ca 35 stationärt anställda som leds av 5 chefer som också behöver HR stöd.

Möjlighet finns att utgå antingen från kontoret i Gamla stan eller från huvudkontoret i Uppsala.

Personliga egenskaper
Vi ser att du har akademisk examen med personalvetenskaplig inriktning, eller motsvarande relevant utbildning. Du har flerårig erfarenhet av brett HR- arbete. Du är en trygg och stabil ledare som är van att driva ochg motivera andra. Du besitter goda kunskaper inom det arbetsrättsliga området, både teoretiskt och praktiskt, och har vana av kollektivavtal och förhandlingar. Du är duktig på att identifiera utvecklingsområden och därefter driva förbättringsprocesser. Du är van att löpande hantera rekryteringsprocesser inom olika segment och du har mycket god personkännedom. Eftersom de egenanställda kommer från hela världen är goda kunskaper i svenska och engelska ett krav.

Du ingår i koncernledningen och rapporterar direkt till CEO. I rollen ingår budget-, personal- och arbetsmiljöansvar.


Då intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!


Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av personal inom yrkesområdena industri, lager, bygg, el, administration, försäljning och kundservice. Uniflex är noterat på Nasdaq Stockholm, Small Cap, och finns i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. I Sverige är vi drygt 4 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och Sveriges byggindustrier och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi
• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra ledstjärnor affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
Läs annons
Tillsvidare
Heltid
Heltid Tillsvidare
Fast lön
33445
2017-04-02T00:00:00+02:00
100

Danderyds Sjukhus AB

7115355
Biträdande chefsjuksköterska
Läs mer
till avdelning 61, Kirurg- och urologkliniken


Sjukvård

På avdelning 61 har vi huvudansvar för utredning, behandling och vård av patienter med sjukdomar i den nedre delen av magtarmkanalen. Avdelningen har i dagsläget 21 vårdplatser.


Arbetsuppgifter:
Biträdande chefsjuksköterskan har inom överenskomna resursramar, tillsammans med chefsjuksköterska och medicinskt ledningsansvarig läkare, att ansvara för planering, ledning, samordning, utveckling och uppföljning av verksamheten. I arbetsuppgifterna ingår att på ett ändamålsenligt och patientfokuserat sätt genomföra de åtagande som ingår i enhetens verksamhet samt säkra att omvårdnadsuppdraget utförs med hög kvalitet.

Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och kommer bland annat att ansvara för personalrapportering, schemaplanering samt introduktion av nyanställda medarbetare. En viktig del i rollen är att stödja och handleda omvårdnadspersonalen samt att organisera och genomföra beslutade kompetenshöjande aktiviteter.
Rollen som biträdande chefsjuksköterska innebär att du fungerar som chefsjuksköterskans förlängda arm i den dagliga verksamheten och du kommer i förkommande fall att ersätta denne vid frånvaro. Klinisk tjänstgöring ca 50 %.

Kvalifikationer:
Legitimerad sjuksköterska med flera års erfarenhet i yrket. Krav är erfarenhet från kirurgisk verksamhet samt intresse för chef-/ ledarskapsfrågor.

Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är strukturerad och tar ett aktivt ansvar för att nå verksamhetens mål och visioner. Du har förmågan att se helheten är öppen för förändringar och har ett lösningsorienterat synsätt. Du är positiv och har förmåga att engagera och skapa arbetsglädje. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information:
Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan!


Danderyds sjukhus är ett av landets största akutsjukhus. Hos oss arbetar drygt 3700 medarbetare. I vårt uppdrag ingår utbildning, klinisk forskning och utveckling, bland annat i samarbete med Karolinska Institutet. Det viktigaste för oss är att våra patienter känner sig trygga och säkra och får bästa möjliga vård och behandling. Det målet arbetar vi mot varje dag – tillsammans.
Läs mer om oss på www.ds.se
Läs annons
Tillsvidare
Heltid
Tillsvidare Tillsvidare
Individuell lönesättning
DS-17-60241
2017-04-02T00:00:00+02:00
100

Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen, Bredängsskolan

7115354
Bredängsskolan söker legitimerad lärare i åk 4-6
Läs mer
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Med Stockholms stad som arbetsgivare gör skickliga lärare skillnad på riktigt.

I våra skolor ska varje elev få möjlighet att nå toppen av sin potential. För att nå dit behöver vi de absolut bästa lärarna.

Bredängsskolan är en mångkulturell f-9 skola. På skolan talas det 42 olika modersmål. Skolan ligger mitt i centrum med närhet till både natur och kultur. Genom statsbidraget Skapande skola får skolan ta del av ett rikt kulturliv. 
Här arbetar kompetenta lärare och hela skolan har genomgått matematiklyftet och läslyftet. Skolan är i en utvecklingsfas där vi har en 1-1 satsning vad gäller Ipads och datorer. Skolan satsar på digitala läromedel. Trivselledare anordnar aktiviteter på rasterna på vår nyrenoverade skolgård. Klicka här på länken www.bredangsskolan.se så kan du läsa mer om vår skola.

Nu söker vi en lärare till åk 4-6
Välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning
Du undervisar på mellanstadiet i bild, samt de teoretiska ämnena.  Du kommer att ingå i mellanstadiets arbetslag och vara mentor i en mellanstadieklass.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i  SvA/Sv, Eng, Ma, SO, NO samt Bild för åk 4-6.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser.
Du har erfarenhet av undervisning med formativ bedömning och förmåga att

- leda och organisera arbetet så att en trygg lärandemiljö grundad på ömsesidig respekt och samarbete skapas
- bedöma hur effektfulla olika undervisningsstrategier är
- göra eleven delaktig i planeringen och utveckla elevens förmåga att lära
- reflektera över det praktiska arbetet på ett systematiskt sätt, både enskilt och tillsammans med kollegor
- ta ansvar för den egna kompetensutvecklingen för att utvecklas och växa i professionen
- se det kollegiala lärandet som en självklar utgångspunkt för att skapa ny och fördjupad kunskap 

Du samarbetar bra, skapar kontakter och underhåller relationer. Med god pedagogisk insikt anpassar du ditt sätt att förmedla kunskap. Du utför ditt arbete på ett strukturerat, organiserat och effektivt sätt.

Vi ger dig möjlighet att växa och göra karriär
Som lärare i Stockholms stads skolor har du möjlighet till både handledning och coachning. Vi satsar på karriärtjänsterna förstelärare och lektorat. Låt dig inspireras av vårt breda utbud av kompetensutveckling. Läs mer på www.pedagogstockholm.se.

Du som är nyexaminerad lärare skapar tillsammans med skolans rektor och din mentor en plan för introduktionsperioden.

Övrigt
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Läs annons
Tillsvidare
Heltid
100%. Tillträde: 2017-08-09 tillsvidareanställning
Månadslön
2017/1695
2017-04-05T00:00:00+02:00
100

Jobzone Stockholm, Chaufför

7115353
Återvinningschaufför med C-behörighet, Söderort
Läs mer
Våra kunder

Våra återvinningskunder på söderort är stora och ledande aktör inom återvinningsbranschen.

Till deras verksamheter i Stockholm söker vi nu flera drivna, duktiga och aktiva person. Körningarna utgår från kundens lokalkontor i Jordbro, Huddinge och Tumba. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Du kommer arbeta med inhämtning av olika typer av återvinningsbart material med sopbil. Du kommer varje dag att utgå från kundens lokala kontor och återvända samma dag efter att inhämtning och tömning är klart.

På sikt är målet att du ansvarar för ett eget distrikt. Därför måste du vara ansvarskännande och ha ett gott lokalsinne.

Arbetet är fysiskt krävande och vi söker dig som vill jobba med kroppen och kan hålla ett högt tempo.

Vi söker dig med: 

C-kort

YKB

Digitalt färdskrivarkort

God fysik

God svenska

Meriterande

Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Krankort

Arbetstider

Arbetet är på heltid. Arbetstiderna varierar beroende på vilket lokalkontor och kund du kommer att jobba på.

Anställningsform

Visstid 3-6 månader med möjlighet till tillsvidareanställning. Du kommer vara anställd som bemanningskonsult vilket betyder att du kan komma att arbeta även på andra uppdrag inom ramen för Jobzone Stockholms verksamhet.



Välkommen med din ansökan!

Om Jobzone

Jobzone grundades 2002 och är idag ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag. Genom våra 50 kontor i Sverige och Norge personalförstärker vi över 2000 kunder per år i olika branscher och befattningar.

Jobzones målsättning är att skapa framgång för individer och organisationer, och vår vision är att vara branschens bästa arbetsgivare! Vår kultur är välkomnande och vi har ett stort engagemang med höga ambitioner.

Självklart är vi auktoriserade, har kollektivavtal, försäkringar, förmåner med mera. Du kan känna dig trygg i din anställning hos Jobzone och våra kunder!
Läs annons
3 - 6 månader
Heltid
100%. Tillträde: Omgående Visstidsanställning till 2017-09-30
timlön
2017/65
2017-06-20T00:00:00+02:00
100

Infotiv AB

7115352
Ingenjör för service- och underhållsmetoder fordon
Läs mer
Om tjänsten

Skulle du vilja jobba med att förenkla vardagen för dem som i slutligen använder de produkter våra kunder tar fram? Då är detta något för dig!

Som ingenjör för metodframtagning sitter du på plats hos våra kunder och utvecklar metoder för felsökning, reparation och underhåll av deras produkter. Arbetet består i huvudsak av tre delar:

• Kravställning av produkterna utifrån ett serviceperspektiv
• Utveckling av reparations-, felsöknings- och underhållsmetoder utifrån både prototyper och digitala underlag
• Verifiering av metoderna på fysisk slutprodukt tillsammans med slutanvändare


En rolig och spännande utmaning för dig som är ingenjör och som även har ett praktiskt handlag och gärna jobbar med händerna. Du jobbar nära de som faktiskt använder produkterna och får möjlighet att verkligen förstå hur de fungerar. I rollen som konsult på Infotiv blir du dessutom del av en grupp kunniga kollegor som alla arbetar med att förenkla vardagen för produkters slutanvändare. 
Om dig

Vi söker dig som är en duktig ingenjör som gillar att nätverka, med känsla för vad som är god användarvänlighet. Du har erfarenhet av praktiskt arbete, gärna med fordon, och även kunskaper om CAD-system som exempelvis Catia.

När du börjar hos oss anställs du som konsult. Det innebär att du skall trivas med okända omgivningar och komplexa utmaningar. Du skall ha ett eget driv och ett engagemang och du ska förstå att det är ett serviceyrke.

Vi är organiserade efter kompetens och ser gärna att du har en villighet att utvecklas inom flera av dessa kompetensområden. Din relation med våra konsultchefer och säljare är personlig, och de drivs av att hitta passande utmaningar åt dig som du kanske själv inte ens tänkt på!

Vi värderar goda, långsiktiga kundrelationer och att vara professionella i allt vi gör. Det är därför viktigt att du delar dessa värderingar, och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet hos dig som sökande.

Som person skall du:

• Ha lätt för att samarbeta med andra människor
• Vara analytiskt lagd och duktig på att finna lösningar på problem
• Alltid ha fokus på kunden och dennes behov
• Vara noggrann och arbeta strukturerat
• Agera självständigt och ta initiativ inom givna ramar
• Vara duktig på att kommunicera tydligt, både verbalt och skriftligt
• Ha ett teknikintresse och tycka det är kul att förstå hur saker verkligen fungerar

Kompetenser

Krav:

• Högskole- eller civilingenjör med teknisk inriktning (gärna maskin-, el- eller mekatronik)
• Några års arbetslivserfarenhet, gärna kopplad till tekniska produkter
• Erfarenhet av koordinerande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av arbete i CAD-verktyg, gärna Catia
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift


Meriterande:

• Praktisk erfarenhet av arbete i verkstad 

Mer om Infotiv

Vi är en arbetsgivare med kollektivavtal som erbjuder bra lön och goda förmåner. Börjar du hos oss ingår du i ett modernt bolag som växer stadigt och har både varumärket och nätverket för att erbjuda dig riktigt intressanta uppdrag. Du blir del av en omgivning där det är högt till tak och där medarbetare stöttar varandra och har trevligt tillsammans även utanför jobbet.

Som konsult på Infotiv är du en del av ett företag som vårdar människorna som jobbar här. Därför värdesätter vi de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Med kontor i Södertälje som bas för östra Sverige växer vi nu här. I dagsläget finns vår ständigt växande kundbas i hela mälardalsregionen, från Stockholm till Eskilstuna. Vi hoppas du vill bli en del av oss!

Tjänsten är heltid, tillsvidare. Resor i tjänsten kan förekomma.

Bifoga CV samt personligt brev när du söker. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jonas Hermansson på telefon 076-000 39 13.

Låter detta intressant, tveka inte att ansöka redan idag. Vi genomför intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi undanber oss all inblandning från rekryteringsfirmor. 
Kontaktperson
JONAS HERMANSSON
CONSULTANT MANAGER
PHONE: 076-000 39 13
E-MAIL: jonas.hermansson@infotiv.se
Läs annons
Tillsvidare
Heltid
1 -
Enligt överenskommelse
2017-04-24T00:00:00+02:00
100

Didaktus skolor

7115351
Vikarierande lärare i moderna språk (franska)
Läs mer
Om tjänsten

Didaktus Liljeholmen är en fristående gymnasieskola som ligger nära Liljeholmens T-bana. Vi har fantastiska elever från olika kulturer och etniska bakgrunder. Vårt mål är att alla elever ska nå kunskapskraven, få självförtroende och studiemotivation. Vi har cirka 600 elever på fem nationella program (BF, EK, NA, SA, VO) och fem introduktionsprogram (IMPRE, IMPRO, IMYRK, IMSPR, IMIND) och vi är cirka 60 medarbetare. För mer information se vår hemsida www.didaktus.se .

Vi söker en lärare i moderna språk för undervisning i franska.
Din bakgrund

Du är lärare i moderna språk med vana av att engagera dina elever till lärande i moderna språk. Du är flexibel, strukturerad och en lagspelare. Du har vana av att anpassa din undervisning utifrån elevernas förutsättningar och efter språklig nivå.
Övrig information

Tillträdesdag: 18/4
Placeringsort: Stockholm, Liljeholmen
Anställningsform: Visstidsanställning, deltid
Sista ansökningsdag: 
vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag.
Kontaktperson Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rektor Per Coronius: per.coronius@didaktus.se

Facklig kontaktperson: Christian Liljeros, Lärarnas Riksförbund. christian.liljeros@didaktus.se. Kamilla Roos, Lärarförbundet. kamilla.roos@didaktus.se  
Är du den vi söker?

Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till och just denna tjänst. Vi är tacksamma att få din ansökan så snart som möjligt och återkommer med besked till dig så snart vi fattat ett beslut.
Välkommen med din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Didaktus Gymnasium ingår i AcadeMedia som är en av Nordens största privata utbildningssamordnare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.academedia.se.
Läs annons
3 - 6 månader
Deltid
2 -
Enligt överenskommelse
2017-04-22T00:00:00+02:00
100

Boardtalk

7115349
Senior Accountant till Hoist Finance
Läs mer
Hoist Finance is looking for a driven and skilled Senior Accountant to strengthen our Finance team in Stockholm.

Hoist Finance is a trusted debt restructuring partner to international banks. In plain language this means that we purchase consumer bank loans that are not being repaid. In doing so, we free up resources and reduce risk for our partners, the banks, contributing to a stable financial system. We also support our customers, the debtors, in becoming debt-free through what we call amicable settlements. Our aim is to find a realistic payment plan in an open and respectful dialog with the customer, so they can get back on their feet with dignity.

Hoist Finance employees are driven by a common purpose – to develop and foster long-term relationships built on mutual trust. With high ethical standards, compliance with the financial regulatory framework, and behaviour based on transparency and respect, we ensure that we earn the trust of our stakeholders every day.

If these are things that make your heart beat a little faster, then maybe Hoist Finance is the place for you. 

The role

As the Senior Accountant you will be part of the accounting team of the Swedish parent company. You will be working closely together with Head of Accounting and have a senior role in the Finance accounting team with a wide range of responsibilities.

You will be working with financial controlling and improving internal controls. Participating in yearly budget work together with business control and following up on forecast monthly and presenting outcome to internal cost centres.

You will take part of daily operations in the Finance department, but also partly supervise colleagues in their daily work. With the role comes responsibility for participate in delivering monthly financial statements to Group Accounting according to IFRS.

You will be responsible for tax transactions from a Finance point of view, participating in improving transfer pricing setup, looking at transactions from beginning to end within the group, identifying improvement areas within internal invoicing. You will be working with VAT-reporting in an environment where only part of the business is VAT-deductible.

As senior accountant you will actively participate in development projects within Hoist Finance, with the aim of improving internal procedures and increase the quality as well as efficiency of the accounting processes. This includes automatizing manual processes to increases the quality in our everyday work.

You have a prestigeless attitude and a willingness to learn new things, which derives from a strive to always do your best. Moreover, you have a drive to make a difference by always delivering high qualitative work within the stipulated time frame. You work well both individually and in teams, and value the opinion of colleagues. We are looking for someone who is analytical, pays attention to details and perform work duties thoroughly and responsibly in a fast growing business.

Main areas of responsibility


• Analyse and assure quality in monthly financial closing in accordance to IFRS and continuously improve accounting processes for month end closing
• Participating in day to day activities at Finance including bank reconciliation and daily bookkeeping
• Prepare underlying documentation for invoicing management fees
• Computations of monthly and quarterly VAT Returns according to VAT-allocation key
• Prepare monthly financial reviews and explain variances between outcome and budget
• Analysing key cost drivers and report findings to Head of Accounting
• Planning audit with auditors in collaboration with Head of Accounting
• Preparation of tax- and disclosure package to Group Accounting
• Prepare tax return calculation of corporate tax
• Prepare external reporting to governmental agencies

Desired skills and experience


• Master degree in business and administration
• 2-4 years of experience from working as an auditor
• Experience from the Financial services market is a merit
• Knowledgeable within accounting for income taxes
• Good understanding of Swedish tax law
• Good understanding of accounting processes and internal control
• Knowledge of IFRS and SFSA-regulation
• Experience from NAV is a merit
• Fluent in English and Swedish, both written and spoken.
• Good knowledge of Excel

Is Hoist Finance your next employer?

We offer you a fast-paced working environment at company headquarters in central Stockholm. Working with smart, engaged colleagues driven by strong business ethics, you will play an important role at Hoist Finance, and have the opportunity to develop your career as the company continues to grow.

Hoist Finance has grown at a rate of 40% over the past three years, a strong trend supported by the banks’ continuing trust in our services. Today Hoist Finance is represented in nine European countries, with plans to expand into new countries and new asset classes. Hoist Finance is listed on Nasdaq in the Nordic Mid Cap segment.

Your application

In this recruitment Hoist Finance works together with Boardtalk AB. Please apply through website (www.boardtalk.se) Interviews will be conducted continuously. For further questions about this service contact Mats Holmberg (mats.holmberg@boardtalk.se) or Martin Andersson As part of the recruitment process a background check will be run on each of the final candidates.
Läs annons
Tillsvidare
Heltid
Heltid/ Ej specificerat
Heltid
2017-04-22T00:00:00+02:00
100

Pysslingen Skolor

7115342
Speciallärare
Läs mer
Med 30 års erfarenhet av lärande står Pysslingen Skolor för både tradition och nytänkande. Totalt är vi 55 för- och grundskolor från Kalix i norr till Lund i söder med en mångfald i pedagogik och profiler men med gemensamt fokus på hög kvalitet. Varje skola är unik som skola och som arbetsplats, vilket ger våra medarbetare stor möjlighet att påverka sin vardag och bidra till skolans utveckling. Med drygt 1 300 medarbetare är vi en av Sveriges största arbetsgivare inom utbildningssektorn.

Speciallärare

Vi säker en speciallärare till Älvkvarnsskolan. 

Vi arbetar med progression i elevernas lärande från när de är ett till sexton år gamla. Eleverna ska vara väl förberedda inför gymnasiet och utveckla förmågor som de har glädje av genom hela livet. Ett inkluderande arbetssätt, lustfyllt lärande och ett aktivt värdegrundsarbete är viktiga fokusområden hos oss.

Som speciallärare på Älvkvarnsskolan har du stora möjligheter att påverka ditt arbete, då vi har korta beslutsvägar och högt i tak. Stämningen på skolan är varm och prestigelös. Vi kan erbjuda dig utmaningar och goda utvecklingsmöjligheter inom organisationen.

Vi söker:

En speciallärare med engagemang och tydligt ledarskap, du har ett formativt förhållningssätt i klassrummet och elevernas bästa för ögonen. Du ska kunna entusiasmera elever och kollegor och samtidigt vara systematisk i ditt sätt att arbeta. Du behöver kunna individanpassa utifrån elevernas behov och kunskapsnivå. Vi utgår ifrån att du är legitimerad och har en för tjänsten adekvat utbildning.

Vi erbjuder:

Ett glatt arbetslag som består av engagerade kollegor. Vi har en välutrustad pedagogisk miljö. Vi har ett elevhälsoteam på skolan som arbetar förebyggande. Vi erbjuder också friskvård och teambuilding.

Vi ser fram emot att få din ansökan och få med dig i vår verksamhet där arbetsglädje är en stor drivkraft!

Skolan: Älvkvarnsskolan öppnade 2008 i nyrenoverade lokaler i Stora Ursvik i Sundbyberg. Vi har ca 660 barn från förskola upp till åk 9. Våra lokaler är stora, ljusa och välutrustade och vi har nära till grönområden med fantastiska möjligheter till lärande och utveckling.

Läs mer om oss på: www.pysslingen.se/alvkvarnsskolan

Låter detta intressant? Du söker tjänsten genom att klicka på knappen nedan. Vi tar ej emot ansökningar via post eller mail. Intervjuer sker löpande så skicka gärna din ansökan till oss så snart som möjligt. 

Har du frågor om tjänsten så kontakta Anders Törnsäter på tel. 08-404 31 39

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Läs annons
Tillsvidare
Heltid
1 -
Enligt överenskommelse
2017-05-12T00:00:00+02:00
100

Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen, Avd för ekonomi och styrning

7115334
Redovisningsekonom till Utbildningsförvaltningen
Läs mer
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning
Utbildningsförvaltningen i Stockholms stad är Sveriges största förvaltning med cirka 16000 anställda.

Förvaltningen ansvarar bland annat drift och utveckling av kommunens drygt 140 grundskolor och omkring 30 gymnasieskolor samt hanterar stadsgemensamma frågor inom förskolan i samverkan med stadsdelsnämnderna.

Inom Ekonomienheten ansvarar vi för övergripande ekonomisk uppföljning, budget- och bokslutsarbete, redovisning, utbetalningar till fristående verksamheter samt övriga ekonomiadministrativa frågor. Inom avdelningen finns också ansvaret för internkontroll, lokalfrågor av strategisk karaktär, upphandlingsstöd och kvalitetsfrågor. Nu söker vi efter en redovisningsekonom för ett föräldravikariat till ekonomiavdelningen.

Arbetsbeskrivning
Du kommer att upprätta förvaltningens tertial- och årsbokslut samt genomföra internkontroller inom redovisningsområdet. I arbetsuppgifterna ingår också avstämningar och rättningar. Du ansvarar också för att lagar och avtal följs och att rutiner finns och förbättras för detta. Det ingår även att utfärda anvisningar, informera och utbilda inom redovisningsområdet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

-Högskoleexamen inom redovisning eller motsvarande arbetslivserfarenhet av redovisningsarbete.
-Minst 3 års erfarenhet av redovisning/revision inom offentlig förvaltning
-God IT-vana
-Mycket goda Excelkunskaper
-God förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift 

Det är meriterande med:

-Erfarenhet av att arbeta i Agresso

Du är noggrann och flexibel, samt ser möjligheterna i förändringar. Vi ser att du är självgående och tar ansvar för din uppgift och strukturerar ditt arbetssätt för att driva dina processer framåt. Du arbetar också bra med andra människor där du kan lyssna och kommunicera på ett smidigt sätt. Du är serviceinriktad med ett tillmötesgående bemötande och ett intresse för att hjälpa andra med att leverera lösningar. Du kan agera med omdöme som innebär att göra korrekta avvägningar och prioriteringar.

Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Läs annons
6 månader eller längre
Heltid
Heltid Visstidsanställning
Månadslön
2017/1701
2017-04-05T00:00:00+02:00