Söka jobb

Denna drupal modul ligger som ett sandbox projekt på drupal.org, du hittar den här

Avsikten är att visa hur lätt man kan integrera emot arbetsförmedlingens platsbanksystem.

This is for demo purpose only
Using site email as user
100

PSPartner

7026936
Account Manager Automotive Altran Stockholm
Läs mer
Innovation är vår ledstjärna och det är därför vi kallar oss ”Innovation Makers”.

Som världsledande inom innovation och R&D utvecklar Altran tillsammans med sina kunder framtidens produkter och tjänster. Under mer än 30 år har Altran levererat lösningar till ledande företag och organisationer inom sektorer som rymd, fordon, energi, järnväg, finans, hälsovård och telekom.

Genom att omfatta alla faser av produkt- och tjänsteutveckling, från strategisk planering till slutprodukt, har Altran en ledande position inom fem lösningsområden: Intelligent Systems, Innovative Product Development, Lifecycle Experience, Mechanical Engineering och Information Systems.

I Skandinavien är Altran representerat i Borlänge, Göteborg, Karlstad, Linköping, Malmö, Stockholm och Oslo med över 500 medarbetare.
Internationellt har Altran 30 000 medarbetare i 23 länder. www.altran.se



Account Manager Automotive till Stockholm

I din roll som Account Manager är din uppgift att identifiera och utveckla kunder inom Automotive i Stockholm. Du kommer att ha örat mot marken och veta var på marknaden det rör sig, vara del av och expandera ett nätverk av kontakter och varje dag jobba med våra kunder för att hjälpa dem utveckla sina affärer.

Du säljer tjänster från Altran som ingår i vårt utbud, och om de inte ingår hjälper du oss att utveckla dem. Du är kreativ och kan proaktivt skapa nya erbjudanden tillsammans med våra experter, och du kan snabbt förstå och sälja internationella erbjudanden inom Altran.

Till din hjälp kommer du att ha tillgång till ett team av mycket kompetenta konsulter. Du har även en team manager som backar upp dig med samtliga leveranser. Du har tillgång till ett internationellt nätverk inom Altran med över 2.000 konsulter som ger dig extra spets när du behövs, och för de mest komplexa problemen får du stöttning av vårt World Class Center för Life Science Process Excellence.

Mer info; http://karriar.pspartner.se/altran/ 

 

Vi söker dig som har:

• Högskoleutbildning inom teknik eller motsvarande
• Erfarenhet från bilindustrin
• Erfarenhet av konsultbranschen


Meriterande är:

• Erfarenhet från tillverkning inom nämnda branscher
• Erfarenhet av engineering inom nämnda branscher


 

Vem är du?

Du brinner för att jobba med försäljning och ser möjligheter i diskussion med kund. Du tycker om att utveckla befintliga affärer, kontakta nya kunder, förstå deras utmaningar och föreslå rätt lösning. Du är aktiv och orädd, men nogrann i ditt arbete och tar ansvar för dina aktiviteter. Du vill jobba i ett internationellt företag och kan dra nytta av interna och externa nätverk. Du gillar en utmaning och älskar en seger.

 

Ansökan

Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. Är du intresserad? Klicka med ditt CV eller linkedinprofil på www.pspartner.se. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval, så sänd in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson 076-171 76 45.
Läs annons
6 månader eller längre
Heltid
1 -
Enligt överenskommelse
2017-01-29T00:00:00+01:00
100

PSPartner

7026935
Team Manager till Altran Stockholm med inriktning Life Science & Offentlig
Läs mer
Innovation är vår ledstjärna och det är därför vi kallar oss ”Innovation Makers”.

Som världsledande inom innovation och R&D utvecklar Altran tillsammans med sina kunder framtidens produkter och tjänster. Under mer än 30 år har Altran levererat lösningar till ledande företag och organisationer inom sektorer som rymd, fordon, energi, järnväg, finans, hälsovård och telekom.

Genom att omfatta alla faser av produkt- och tjänsteutveckling, från strategisk planering till slutprodukt, har Altran en ledande position inom fem lösningsområden: Intelligent Systems, Innovative Product Development, Lifecycle Experience, Mechanical Engineering och Information Systems.

I Skandinavien är Altran representerat i Borlänge, Göteborg, Karlstad, Linköping, Malmö, Stockholm och Oslo med över 500 medarbetare.
Internationellt har Altran 30 000 medarbetare i 23 länder. www.altran.se



Vill du arbeta i ett av världens ledande konsultföretag? Vi har höga ambitionsnivåer och siktar högt. Vi kommer de närmsta åren att göra en rejäl expansion, med målsättningen att bli ledande på alla marknader. Därför söker vi nu dig som kommer spela en mycket betydande roll för att vara med och förverkliga våra globala ambitioner i Stockholmsregionen.

Mer info; http://karriar.pspartner.se/altran/ 

 

Team Manager till Altran Stockholm med inriktning Life Science & Offentlig Sektor

Vi arbetar i en internationell miljö där fokus är på en väl fungerande leverans till vår kund och det är här du kommer in. Det är du som är hjärtat och själen i vår leverans till kund. Du vet vad som skall levereras och oavsett lokal tjänst eller globalt projekt kommer detta gå genom dig till våra kunder. Det är även du som är primärt ansvarig för att följa upp dina kunders existerande behov och hitta möjligheter till gemensamt mervärde och merförsäljning kring denna.

Till din hjälp kommer du att ha ett eget team på 10-50 personer för vilka du har ett helhetsansvar som ledare och chef. Detta innebär att förädla kompetensen, utveckla individer och växa teamet efter marknadens behov. För att leverera enligt kunds behov har du även tillgång till våra globala utvecklingscenter och leveranscenter vilket skapar en verkligt global skräddarsydd affär. 

För att nå detta kommer du att få utbildning och stöd från vårt globala Team Manager-nätverk. Account Managers kommer att jobba tillsammans med dig för att öppna upp nya möjligheter för dig och ditt team för att nå dina ekonomiska mål. Vårt team av rekryterare kommer att hjälpa dig med att få tillgång till de skarpaste hjärnorna på marknaden för att nå dina tillväxtmål.

 

Vi söker dig som har:

• Högskole utbildning eller motsvarande
• Erfarenhet av personalansvar och rekrytering
• Erfarenhet från läkemedel, medical device eller offentlig sektor
• Erfarenhet som projektledare
• Kunskap om IT Management, IT-projekt eller systemutveckling


Meriterande är: 

• Kunskap inom GAMP, GxP, ISO13485, quality assurance, validering
• Kännedom inom något av följande: IT-projektledning, verksamhetetsanalys, testledning, regulatory affairs, design/control
• Sälj- eller konsulterfarenhet mot läkemedel, medical device eller offentlig sektor.


 

Vem är du?

Som person har du lätt för att kommunicera på olika nivåer, dina ledaregenskaper är välutvecklade och du hanterar både personal och kunder på ett utmärkt sätt. I grunden är du affärsorienterad och ser alltid till kundens bästa. På Altran hjälps vi åt där det behövs, du får därför inte vara rädd för att dela med dig av kunskap eller ge stöttning där det behövs.   

 

Ansökan

Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. Är du intresserad? Klicka med ditt CV eller linkedinprofil på www.pspartner.se. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval, så sänd in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson 076-171 76 45.
Läs annons
6 månader eller längre
Heltid
1 -
Enligt överenskommelse
2017-01-29T00:00:00+01:00
100

Viafone Sweden AB

7026933
Förmedla tjänster till Com Hems befintliga kunder
Läs mer
Säljare sökes till Com Hem

Om rollen

I rollen som säljare vänder du dig mot befintliga kunder med nya kampanjer, produkter och möjligheten att förlänga deras nuvarande tjänst/produkt. Produkten du ska förmedla över telefon är tv, telefoni och bredband. Utmaningen är att alltid ge ett kundbemötande i världsklass och samtidigt leverera bästa möjliga resultat. Tillsammans med dina coacher och teamledare kommer du få all stöd för att utvecklas som säljare och individ.

Din profil


         är noggrann och ansvarsfull
         är serviceinriktad och som alltid sätter kunden i fokus 
         är målinriktad och vill utvecklas 
         är glad och har en god social förmåga
         har lätt för att kommunicera och klarar av att arbeta självständigt
         vill kunna påverka din lön genom att prestera och våga ta för sig när möjligheten ges  
         är intresserad av försäljning
         är tävlingsinriktad


 Erfarenhet av försäljning är meriterande, men inget krav. 

 Vi erbjuder


         fast timlön (cirka 17000kr/mån) plus höga provisioner
         möjligheten att klättra till högre tjänster inom bolaget
         interna och externa utbildningar inom försäljning
         positiv och energisk arbetsmiljö
         daglig coachning av våra erfarna teamledare
         möjligheten att jobba på vårt kontor i Cypern


 

Som säljare på Viafone kommer du in i vår entreprenörskultur. De färdigheter som du bland annat kommer att utveckla är din kommunikationsförmåga, sociala kompetens och ditt självförtroende. Tillsammans med dina coacher och teamledare kommer du få all stöd för att utvecklas som säljare och individ. De erfarenheter och kunskaper som du får hos oss kommer garanterat vara värdefullt i din fortsatta karriär.

Vi värdesätter mångfald inom företaget och välkomnar därför alla sökande. Det viktigaste är att du har ett driv!

Ansök nu!

Viafone präglas av entreprenörsanda, innovation och resultat! Vi värnar starkt om våra medarbetare och har en stark sammanhållning bland oss. Bolaget grundades 2007 och är ett av marknadens ledande bolag. Vi är cirka 200 medarbetare och arbetar uteslutande med storkunder med kända varumärken. 

Läs mer på www.viafone.se
Läs annons
Tillsvidare
Heltid
Heltid tillsvidareanställning
Timlön - Fast plus rörlig lön
viafone280
2017-02-01T00:00:00+01:00
100

Viafone Sweden AB

7026931
Här sitter Sveriges gladaste gäng!
Läs mer
Här sitter Sveriges gladaste gäng!

Bana upp vägen för din karriär - hos oss blir din vardag roligare och full av inspiration! Vi söker nya medarbetare!

Om rollen

Tillsammans strävar vi mot samma mål! Du kommer att ta kontakt med befintliga kunder och jobba med starka varumärken varav din roll är att förmedla tjänst till kund. Du kommer att utbildas inom försäljning och ges rätt verktyg för att förstå branschen och bemästra den!

Vi erbjuder


         Fast timlön (Cirka 17000kr/mån) plus provision
         Utbildning, workshops och daglig coachning
         Möjligheten att växa inom bolaget
         Möjligheten att jobba på vårt kontor i soliga Cypern
         Glada kollegor i en rolig och stimulerande arbetsmiljö – här skapar du vänner för livet!


Rollen kommer att utmana Dig och utveckla dina sociala kompetenser, din kommunikationsförmåga och ditt lösningstänk. Tjänsten innebär stora interna utvecklingsmöjligheter för Dig att växa internt utöver den personliga utveckling som kommer till! De färdigheter du samlar på dig och utvecklar under resans gång kommer att vara hjälpande verktyg för dig livet ut.

Din profil


         Social, positiv och energisk
         Nyfiken och driven
         Hungrig på pengar
         Tävlingsinriktad och rakryggad
         Viljan att utveckla ditt sinne för affärer


Viktigast är vem du är och vart du vill! Se dig själv som din enda begränsning. Att du har ett GO är ett krav! Vi hjälper dig utmana och utveckla din känsla för business.

Omfattning: Heltid

Ta chansen – ansök nu!

-

Viafone präglas av entreprenörsanda, innovation och resultat! Vi värnar starkt om våra medarbetare och har en stark sammanhållning bland oss. Bolaget grundades 2007 och är ett av marknadens ledande bolag. Vi är cirka 200 medarbetare och arbetar uteslutande med storkunder med kända varumärken. 

Läs mer på www.viafone.se
Läs annons
Tillsvidare
Heltid
Heltid tillsvidareanställning
Timlön - Fast plus rörlig lön
viafone278
2017-02-01T00:00:00+01:00
100

Viafone Sweden AB

7026930
Viafone söker en ny teamledare!
Läs mer
Viafone söker en ny teamledare!

Är du en ledare som brinner för försäljning och som drivs av att utveckla andra människor? Har du erfarenhet av telefonförsäljning, säljcoachning, team leading och känner dig redo för att ta nästa steg i din karriär? Då är detta en roll för dig!

Viafone söker en driven och ambitiös teamledare som ska ansvara för cirka 20st säljare som via utgående samtal säljer till befintliga kunder och privatpersoner i Sverige.

 

Din roll

Som teamledare ska du kunna bidra till förändringar, motivera, och jobba med att uppnå specifika krav och mål. Ditt dagliga arbeta går ut på att hålla i uppstartsmöten, samlyssna på samtal, utveckla och kvalitetssäkra dina säljare. Även en del administrativa arbetsuppgifter kan förekomma. Planering och uppföljning av utbildningar inom säljteknik och produktkunskap är en viktig del som ingår i rollen. Målet är att få medarbetarna att med beslutsamhet och engagemang sträva mot samma mål.

 

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig chansen att ta nästa steg i din karriär inom ledarskap. Du kommer få möjligheten att arbeta inom ett spännande företag som ständigt växer. Du kommer även få chansen att komma med nya input och förslag för att hela tiden vidareutveckla avdelningen och verksamheten. Man belönas med hög ersättning i form av fast, provision och bonus. Kontinuerliga uppföljningar genomförs tillsammans med produktionschefen dagligen med syfte att vidareutveckla dig som ledare. 

Utöver det kommer vi också dagligen att arbeta med din personliga utveckling, försäljningsteknik och dina yrkesmässiga samt privata målsättningar. Vi har ett säljgolv med 200 heltidssäljare och kontoret präglas av entreprenörsanda, innovation och resultat. Den erfarenheten du kommer att få hos oss är ovärderlig.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som är pedagogisk och har ett sinne för struktur och planering. Vi vill att du ska ha minst två års erfarenhet av telefonförsäljning. Dokumenterad erfarenhet som teamledare/coach/säljande coach är ett krav. Du ska även ha jobbat med försäljning inom Digital-TV och bredband. Vi söker dig som vill växa internt och jobba med oss långsiktigt.

 

 Vi vill även att du ska vara:

- Flexibel

- Stresstålig

- Resultatorienterad

- Noggrann i ditt arbete

- Självgående och driftig

Vi ser gärna att du har bra datavana och har jobbat med samtliga Officepaket.

Känner du att du passar in i ovanstående beskrivning och att du är redo för att anta utmaningen, skicka in din ansökan redan idag!

Om företaget

ViafoneSweden AB grundades 2007. Vi har allt från Account Manager till innesäljare, eventsäljare och teamledare hos oss. Utveckling är viktig för oss och med ett unikt försäljningskoncept skapar vi framtidens entreprenörer och en språngbräda för unga människor som vill nå framgång både i yrkes- och privatlivet. Vi sitter i nya och moderna lokaler strax intill Kista Gallerian i Stockholm. Bolaget har även tilldelats flera priser under åren bland annat "Årets byrå" och DI Gasell.
Läs annons
Tillsvidare
Heltid
Heltid tillsvidareanställning
Månadslön - Fast plus rörlig lön
viafone277
2017-02-05T00:00:00+01:00
100

Stockholm Headhunting AB

7026929
Network Software Engineer till Genexis
Läs mer
Stockholm Headhunting har fått i uppdrag att hitta en Network Software Developer till Genexis.

Genexis grundades i Holland 2002 och har sitt huvudkontor i Eindhoven. Kontoret i Sverige öppnades 2012 då Genexis köpte PacketFronts CPEdivision, som hade sin historik i 42Networks, en spinoff från Ericsson 2003. Med målet att erbjuda obegränsat fiberbredband var som helst och för vem som helst, utvecklar Genexis FTTH-produkter (Fiber To The Home). De har sina produkter placerade i anslutning till flera stadsnät i bland annat Sverige. Genexis är marknadsledande i Europa på att utveckla och leverera FTTH-produkter som ansluter slutanvändaren med den digitala världen. 

Företaget består idag av cirka 100 medarbetare världen över och på kontoret i Kista är de sju personer i dagsläget. De har stark tillväxt både utomlands och i Sverige och har gått med vinst sedan 2007, vilket ger dem möjlighet att stärka teamet med en Network Software Developer. 

Hos Genexis kommer du att arbeta tätt tillsammans med dina teammedlemmar på kontoret och även med utvecklingsteamen på övriga kontor i världen. Du kommer främst utveckla nya SW funktioner och lösningar för en produkt som bland annat stödjer VoIP, IPTV och WebUI, i ett team som ansvarar för all SW utveckling. Du kommer utveckla olika protokoll och HW gränssnitt, ofta i komplexa nätverksscenarier i kombination med kundspecifika krav. Du kommer ha stora möjligheter att bidra med egna idéer och se till att de implementeras, vilket innebär att du kommer vara med och bygga helt nya funktioner och produkter som du gärna tar ansvar för. Utvecklingen sker främst i C/C++ och i Linuxmiljö, i en agil organisation som jobbar dedikerat med Scrum.

Genexis söker dig som har minst 3-5 års erfarenhet av utveckling i Linuxmiljö och mycket goda kunskap inom C/C++ och Embedded Linuxsystem. Det är meriterande om du har erfarenhet av routers, nätverksoperatörer inom telekommunikationsbranschen, SIP, IGMP nätverksprotokoll med mera. Då du kommer att arbeta i internationell miljö är god engelska ett krav och du har gärna en relevant civilingenjörsutbildning. Som person är du engagerad, driven och samarbetsvillig. Du är inte rädd för att ta egna initiativ och har en ”just do it” approach. Du har även ett stort, genuint intresse för teknik och är nyfiken på att utvecklas inom Embedded system. 

Genexis erbjuder dig en öppen och flexibel arbetsmiljö i ett framgångsrikt och växande bolag. Du får möjlighet att utvecklas inom en platt organisation med högt i tak där dina egna idéer och initiativ uppmuntras.

Låter detta intressant för dig? Skicka då in din ansökan så snart som möjligt. Har du några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Lisa Pihl på telefon 070 971 26 29 eller maila lisa@sthlmhh.se.
Läs annons
Tillsvidare
Heltid
Heltid Tillsvidareanställning
Månadslön - Fast lön
sthlmhh388
2017-02-27T00:00:00+01:00
100

D.Carnegie

7026928
Engagerad och driven Förvaltningsassistent
Läs mer
D. Carnegie & Co (publ) är ett bostadsfastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter och projekt. Fokus ligger på Stockholmsregionen. Fastighetsbeståndet består av ca 17.000 lägenheter och cirka 1,2 miljoner kvadratmeter uthyrbar yta, varav 90 000 kvm kommersiell yta. Företaget förvaltar i egen förvaltning och har en egen beprövad modell för successiv och effektiv renovering av fastigheterna, som gör det möjligt att renovera enskilda lägenheter när dessa blir lediga. Vi har som mål att hela fastigheter och de områden de ligger i ska bli som nya när processerna är klara.
Bolagets aktie handlas på Nasdaq Stockholm.

D. Carnegie & Co har ca 180 anställda och vi finns på 12 orter i Mälardalsområdet. Läs mer om oss på www.dcarnegie.se.

Vi söker en kundorienterad och engagerad förvaltningsassistent till vårt kontor i Märsta
En av våra assistenter har gått vidare till annat uppdrag och vi behöver en ersättare.

Vi erbjuder dig som vill jobba som förvaltningsassistent ett ansvarsfullt och stimulerande arbete. Du får möjlighet och jobba inom en utvecklingsorienterad organisation!

Som förvaltningsassistent är ditt övergripande ansvarsområde förvaltningsadministration och kundkontakter. Du arbetar som en självständig och flexibel resurs i förvaltningsteamet och bistår regionchef i det dagliga arbetet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att ansvara för nya och befintliga hyresgäster. Du skriver kontrakt och genomför kreditbedömningar. Andra arbetsuppgifter är att hantera felanmälningar och nycklar. En stor del av arbetet består i kommunikation och kontakt med våra hyresgäster. Du genomför även lägenhetsbesiktningar. Utöver detta är du administrativ och ekonomisk support, och du ansvarar för beställningar hos entreprenörer och leverantörer. En annan del av arbetet är att vara behjälplig vid ombyggnads- och renoveringsprojekt.

Arbetet innebär att lyssna på och skapa mervärden för våra kunder och se till att förväntningar infrias och gärna överträffas på ett kundorienterat och affärsmässigt sätt.

Lämplig utbildningsbakgrund är YH-utbildning till fastighetsförvaltare. 


Tidigare erfarenhet från fastighetsförvaltning är en stor fördel. Alternativt är erfarenhet från service- eller säljyrke högt värderat. Intresse för och erfarenhet av byggprojekt och projektledning är meriterande. Utöver detta har du goda datakunskaper, och du behöver behärska svenska väl i både tal och skrift. Det är ett stort plus om du behärskar ytterligare språk. Du ska ha körkort.

Som person är du utpräglat serviceinriktad och har mycket driv - du gillar att ta egna initiativ och att ha många bollar i luften samtidigt. Lyhördhet och empati är viktiga egenskaper då vi arbetar med och i människors hem och bostad. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och är van att arbeta såväl i grupp som ensam. Vi söker dig som är lyhörd, ansvarstagande, engagerad och affärsmässig!

Tjänsten ska tillsättas snarast och urval sker löpande. Din ansökan önskar vi snarast, dock senast den 15 febrauri. Ansökan görs via vår hemsida.

Vill du veta mer? Kontakta Marie Persson, HR-chef på 08-522 966 03 eller vår regionchef Zara Lahouar, 073-961 35 89.
Läs annons
Tillsvidare
Heltid
Heltid/ Ej specificerat
Fast månadslön
2017-02-15T00:00:00+01:00
100

Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen

7026926
Lärare i Hem- och konsumentkunskap, matlagning till gymnasiesärskolan
Läs mer
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



I Stockholms stad finns drygt 140 grundskolor och knappt 30 gymnasieskolor med olika inriktningar.

Hos oss hittar du nya utmaningar utan att behöva byta arbetsgivare. Med Stockholms stad som arbetsgivare gör skickliga lärare skillnad på riktigt.

I våra skolor ska varje elev få möjlighet att nå toppen av sin potential. För att nå dit behöver vi de absolut bästa lärarna. Därför ska alla våra lärare:

- Ta ansvar för och ha insikt om elevernas resultat, vilket innebär att vara lyhörd för varje elevs förutsättningar och behov.
- Ha höga förväntningar på eleverna och deras förmåga att utvecklas.
- Fånga och stimulera elevernas nyfikenhet, intresse och lärande.
- Ta ansvar för relevant kompetensutveckling för att utvecklas och växa i professionen.

Arbetsplatsbeskrivning

Vid Stockholms byggtekniska gymnasium finns gymnasiesärskolan med ca 100 elever på följande nationella yrkesprogram:

- Administration, handel och varuhantering
- Fastighet, anläggning och byggnation
- Fordonsvård och godshantering
- Hälsa, vård och omsorg

Undervisningen knyts till verklighetsnära uppdrag genom ämnessamverkan och tematiskt arbetssätt. Samarbete med lärare, elevassistenter och elevhälsa samt med aktörer utanför skolan är av stor betydelse för våra elever och för skolan som helhet.     
 
Läs mer på http://stockholmsbyggtekniskagymnasium.stockholm.se/


Arbetsbeskrivning

Tjänsten innebär undervisning i hem- och konsumentkunskap och matlagning på två av gymnasiesärskolans nationella program. Du ingår i arbetslaget för hälsa, vård och omsorg och deltar i arbetslagets gemensamma planering.
 
 
Kvalifikationer

Vi söker dig som är lärare i hem- och konsumentkunskap och/eller matlagning.

Utbildning inom specialpedagogik är meriterande liksom tidigare arbetslivserfarenhet från grundsärskola eller gymnasiesärskola.

Du har förmåga att skapa förutsättningar för elever att lära. Du anpassar, är flexibel och trivs med att arbeta tillsammans med andra.

Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Läs annons
3 - 6 månader
Deltid
70 %. Tillträde: Omgående Visstidsanställning till 2017-06-09 m
Enligt avtal.
2017/411
2017-02-01T00:00:00+01:00
100

Wise IT

7026924
Technical Business Analyst till SPP
Läs mer
Är du en självgående och rådgivande person? Har du god erfarenhet av kravarbete och deltagit i utvecklingsprojekt i en roll som business analyst, kravanalytiker, produktspecialist eller liknande? SPP söker nu en Technical Business Analyst som vill vara med på deras förändringsresa!


Om företaget

Sammanslagningen mellan SPP och Storebrand blev klar några dagar före julafton 2007 - tillsammans är de en av Nordens ledande koncerner för sparande och försäkringslösningar. SPP erbjuder kvalificerad rådgivning och ett brett sortiment av pensionslösningar för företag, organisationer och privatpersoner. SPP har idag ca 500 anställda varav ca 80 finns på IT. På IT Digital & Mobile finns 16 medarbetare med olika kompetenser som utvecklare, UX och Business Analysts och huvudkontoret ligger i centrala Stockholm, där denna tjänst är placerad.

Här kommer du att arbeta i ett team med god sammanhållning i ett öppet klimat som värdesätter hjälpsamhet. Då SPP befinner sig i en förändringsresa kommer du som medarbetare få vara med att påverka vägen framåt samt ha möjlighet att forma din roll som sådan.


DIN VARDAG

SPP befinner sig i en förändringsresa och här kommer du som Technical Business Analyst att ha en nyckelroll avseende SPP's nya erbjudande och digitala kundupplevelse. Du kommer nämligen att vara en del av ett seniort och agilt team som bygger och vidareutvecklar SPP's webbaserade tjänster för privatpersoner, förmedlare och företag. Detta är en variationsrik roll med många kontaktytor, såväl inom organisationen men även externt.

Centralt för rollen är kravinsamling, alltifrån att genomföra förstudier, hålla intervjuer till att leda workshops -- gemensamt för dessa är att du alltid har kundupplevelsen i fokus! Under en arbetsvecka kan du komma att ha kontakt med leverantörer samt vara ute och träffa företagskunder för att identifiera behov. Därtill arbetar du tätt med teamet gällande utveckling och produktionssättning av lösningar.


VEM ÄR DU?

Du har deltagit i utvecklingsprojekt mot webb och haft ansvar för kravarbete/kravinsamling. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i gränslandet mellan verksamhet och IT i en större organisation, därmed har du god verksamhetsförståelse och är van att arbeta med ett flertal intressenter, såväl internt som externt. Detta kombinerar du med erfarenhet av att arbeta agilt samt goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.

För att lyckas i rollen är du självgående och initiativtagande -- du driver ditt arbete framåt och bidrar gärna med idéer. Därtill har du ett konsultativt förhållningssätt -- du är kommunikativ och rådgivande. Vidare ser vi att du är flexibel som person, detta då du kommer att vara en del av SPP's förändringsresa.

I den här rekryteringen samarbetar SPP med Wise IT. Vill du veta mer, kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Eleonor Andersson. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Läs annons
Tillsvidare
Heltid
Heltid Tillsvidareanställning
Enligt överenskommelse
2017-01-26T00:00:00+01:00
100

Nordnet Bank AB

7026921
Native Mobile Developer
Läs mer
Nordnet is a bank for investments and savings. We operate in Sweden, Norway, Denmark and Finland. Our concept gives customers control of their money, and our vision is to become the no. 1 choice for savings in the Nordics.

Nordnet has 450 employees and is listed on the Nasdaq Stockholm Exchange.

Are you ready to redefine the financial industry? Are you looking to leave an impact on the financial lives (and futures) of hundreds of thousands of families across the Nordics? Does a serious technical challenge make your heart beat faster? Do you give energy to those who work with you and are you looking for an energy boosting work environment? Then Nordnet is the place for you!

DevOps Team
Nordnet IT Development works agile and we are organized according to DevOps. All developers, testers (QA) and some of the operations staff are members of a team. Each team is responsible for one product area. Currently, Nordnet IT has six product area teams and one platform team.

As a developer you will work with development, from idea to production launch. This includes requirement gathering, design and development. You work tight together with product owners, UI-designers, QA and operations to ensure that the solutions meet the functional and reliability requirements.

Additionally, you and your team are responsible for the maintenance and operations of the software within your product area.

This is you
This position has focus on iOS/Android native development and you will co-operate with and help other teams that are responsible for the JavaScript development in the mobile applications.

The following personal qualities are important in this position:

• Love to break new ground and explore possibilities with hand held devices.
• Appreciating team work and is eager to learn as well as share your competence with your colleagues.
• Fits into a demanding and rewarding agile climate where flexibility and quick decisions are imperative.
• You will become a key person and act like one.


Background

• You have at least three years’ professional experience from native iOS and Android software development.
• Good communication skills in English and preferably also Swedish.
• You have deep knowledge in Java, Objective C and Swift respectively.
• You are familiar with agile development, automated testing and continuous delivery.
• Active contribution to open source projects is meritorious.
• Experience and knowledge of JS client side software, Cordova/Ionic, web sockets and REST backend services is a merit as well.


We offer
At Nordnet, we believe what we do matters. We are passionate about our work, inspired by the impact it has on our business and our customers. We started from a passionate belief that changing the hierarchic financial world was possible. We became part of redefining the industry when we gave the customers power over their own savings.

You will become a central part of a journey that has only just begun. To be leading in innovation, technology and product development will take us where we want to go. We are 380 employees in Stockholm, Oslo, Helsinki and Copenhagen. We cooperate, exchange ideas and use happy brains in order to continuously improve the way we meet our customers. Open communication, creativity and engagement are important parts of our everyday life at the office.

Nordnet AB is listed on Nasdaq OMX Stockholm. Visit us on www.org.nordnet.se, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Check out https://github.com/nordnet/, https://soundcloud.com/slowtofast, http://www.meetup.com/nordnet/ for some more insight.

Questions & applications
If you have questions, please contact recruitment manager Roland Hägg, roland.hagg@nordnet.se.

Please apply today by using the button below – we will start interviewing after the summer holiday. Please note that we do only accept applications through our recruitment system, hence no email applications will be considered.

We want to inform you that Nordnet conduct credit and background checks on the final candidate.

We look forward to receiving your application.
Läs annons
Tillsvidare
Heltid
1 -
Enligt överenskommelse
2017-02-12T00:00:00+01:00